Sezona je gripe: Donosimo četiri savjeta za jačanje imuniteta

Osim pandemije, počinje i sezona gripe, stoga je potrebno poduzeti određene korake za ojačavanje imunološkog sustava. Unošenje dovoljne količine vitamina i minerala, regularan san, zdravo nošenje sa stresom i bavljenje fizičkim aktivnostima, samo su neki od načina osnaživanja tijela.

Kako biste imali bezbrižnu zimu, donosimo vam četiri savjeta za jačanje imuniteta.

1. Održavajte raspored spavanja

Kvalitetan san važan je za održavanje imuniteta. Ključno je odrediti vrijeme spavanja i buđenja te nastojati spavati sedam do osam sati dnevno. U slučaju da imate problema s nesanicom, potrebno je prilagoditi prehranu i okruženje u kojem spavate. Spavaću sobu probajte držati dovoljno hladnom i mračnom te pokušajte izbjegavati gledanje u ekran bar sat vremena prije odlaska u krevet.

2. Uvedite fizičku aktivnost u dnevni raspored

Tjelesne aktivnosti također osnažuju imunološki sustav. Bilo da se radilo o obavljanju kućnih poslova, laganoj tjelovježbi, kardio treningu, rastezanju ili treningu snage, svaka vježba će pomoći u održavanju kondicije i jačanju imuniteta. Fizičkim aktivnostima bi se trebalo baviti svakodnevno u umjerenim razmjerima.

3. Naučite se nositi sa stresom

Stres je prirodna reakcija organizma na ugrožavajuće situacije. Svaki pojedinac će drugačije reagirati na stresne situacije. Kada počnete osjećati stres, potrebno je osloboditi se negativnosti, a to je moguće odabirom aktivnosti koje će vam odvratiti misli i opustiti vas. Primjerice, šetnje po prirodi i vježbe dubokog disanja pomažu u relaksaciji tijela. U stresnoj situaciji najgore je pretjerano analizirati stvari i situacije nad kojima nemate kontrolu.

4. Pazite na prehranu i jedite pametnije

Najhranjiviji sastojci za jačanje imuniteta su vitamin C i D te kolagen. Tijelo možete opskrbiti ovim supstancama unoseći dovoljne količine raznovrsnog voća i povrća. Vitamin C, poznat i kao askorbinska kiselina, topiv je u vodi i esencijalan za normalan rast i popravak vezivnog tkiva, odnosno kostiju, hrskavice, krvnih žila i kože. Neke od namirnica koje imaju visok udio vitamina C su kelj, kivi, brokula, peršin i limun.

Vitamin D je izuzetno bitan jer pomaže našem imunološkom sustavu da ostane uravnotežen tijekom sezone prehlade i gripe. Vitamin D možemo pronaći u hrani poput lososa, žumanjaka, gljiva i kravljeg mlijeka, no najbolji izvor ovog vitamina je sunčeva energija.

U borbi protiv gripe pomaže i kolagen koji smanjuje upale i doprinosi optimalnom zdravlju crijeva i probavnog sustava. Neke od namirnica koje će potaknuti vaše tijelo na proizvodnju kolagena su piletina, riba i školjkaši, citrusi, bobičasto voće i rajčica.

Izvor: Živim.hr 

Foto: Pexels.com

Najnovije